- All media messages are constructed. すべての情報は伝言によって構成されている。Who created this message? 誰がこの伝言を作ったのですか?
- Media messages are constructed using creative language with its own rules. メディアを通じた情報は作って使われる言語と一緒に独自のルールと構成されている。 What creative techniques are used to attract my attention? 惹きつけるための配慮はどのような技術をつかっていますか?
- Different people experience the same media message differently. 異なる人々の経験は同じメディアの情報でも異なっている。How might different people understand this message differently from me?異なる人々と私の解釈は違うかもしれない。どのように違いますか?
- Media have embedded values and points of view. メディアは価値や意見に埋め込まれている。What lifestyles, values, and points of view are represented in, or omitted from, this message? どんな生活、どんな価値観や意見は記事に載せられているか、また載せられていませんか?
- Most media messages are constructed to gain profit and/or power. 多くのメディア情報は利益や力で構成されている。Why is this message being sent? なぜこに情報が発信されたのか?
Japan's dismal ranking on gender equality slips further
- Who created this message? The Mainichi Daily newspaper.
- What creative techniques are used to attract my attention? ①The headline is large font type. ②The headline using only word.
- How might different people understand this message differently from me? Some people might think the woman a little go into politics.
- What lifestyles, values, and points of view are represented in, or omitted from, this message? The point of view the reason why Japan's dismal ranking on gender equality slips last year.
- Why is this message being sent? Too many people read about the news .
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